Powered By Blogger

Tuesday 3 September 2019

The 7 Indonesian Immigrants as Illegal Gold Miners in Korowai, Papua were killed by Papuans Lands Owner on September 1st 2019


The Map of Korowai, the Illegal Mining Operations by Indonesian Immigrants (pic Google supplied)
Papuans were killed 7 Indonesian Immogrants as an Ilelagal Gold Mine in Kroway, Papua on September 1st 2019, because Indonesian immigrants came to Papuans lands and stole the gold from a group of indigenous Papuans lands.

And this killing was a form of warning and refusing Indonesian robberies and killings in Papua. We accept this report before this news is published in Indonesian media, it’s we have received on September 1st 2019.

The reason for this killed is clear, namely the form of refusing the illegal gold theft in the territory of the customers customary lands of the Papuans Nation.

Therefore we give a strong warning to the Government of Indonesia and also to Indonesian immigrants who come to Papua and carry out the illegal gold theft, so that they immediately stop the activities of illegal mining on the ancestral lands of the Papuan Nation.

And here is the report that we received from Yahukimo, and the attackers are indigenous Papuans who own the rights to wealth resource in the region.

This is the attitude of indigenous Papuans who defend their natural resources, because natural wealth is a source of life for the people of indigenous Papuaans.

The report on Indonesian media please click on the link we attached here, 5 Penambang di Yakuhimo Papua Tewas Diserang Pakai Parang dan Panah 

This is a report that we have received directly from Yahukimo on September 3th, 2019, and forwar to all journalists and human rights workers around the world by TPNPB-OPM Spokesman Mr. Sebby Sambom.
The Illegal Miners by Indonesian Immigrants in Korowai, Yahukimo regency, Papua (pic Google Supplaied)
In Indonesian Malay as follow…!!!

Orang Papua Telah Membunuh 7 Imigran Indonesia Yang Merupakan Penambang Emas Ilelagal di Korowai Papua Pada 1 September 2019

Orang Asli Papua telah membunuh 7 Penambang Emas Ilegal di Kroway Papua pada Tanggal 1 September 2019, karena orang-orang imigran Idonesia ini datang ke Papua dan mencuri emas-emas sambal membunuh orang asli Papua yang merupakan pemiliknya. 

Dan Pembunuhan ini adalah sebagai bentuk Peringatan keras dan Menolak perampokan dan Pembunuhan Oleh Indonesia terhadap orang Asli Papua di Papua.
Kami terima laporan ini sebelum berita ini diterbitkan di media-media Indonesia, yaitu Tanggal 1 September 2019. 

Dan alasan Pembunuhan ini sudah jelas, yaitu bentuk menolak pencurian emas illegal di Wilayah tanah adat Bangsa Papua. 

Oleh karena itu Kami berikan peringatan keras kepada Pemerintah Indonesia dan juga kepada orang imigran Indonesia yang datang ke Papua dan melakukan pencurian emas secara illegal, agar segera hentikan activitas penambangan liar di atas Tanah leluhur Bangsa Papua. 

Dan ini laporan yang Kami Terima langsung dari Yahukimo, dan para penyerang adalah orang asli Papua sebagai pemilik hak atas kekayaan di wilayah itu.

Silakan lihat berita tentang hal ini di jawa pos pada link dibawah ini, 5 Penambang di Yakuhimo Papua Tewas Diserang Pakai Parang dan Panah 

Demikian laporan yang Kami Terima langsung dari Yahukimo pada tanggal 1 September 2019, dan  pada hari ini Tanggal 4 September 2019 dapat di teruskan peda semua journalis dan para pekerja HAM di seluruh dunia Oleh Jubir TPNPB-OPM Tuan Sebby Sambom.

Publish by Admin

No comments:

Post a Comment