Powered By Blogger

Friday 13 March 2020

Indonesian Security Forces Are Arranging Strategies to Fight Against TPNPB Troops with 2000 More Personnels


The West Papua National Liberation Army Personnels in Tembagapura, Freeport Mining areas (pic doc TPNPB)
An Official Press Release by Central Headquarters of West Papua National Liberation Army on March 13th, 2020

TPNPBNews
The War of National Liberation, by the West Papua National Liberation Army will be carried out throughout West Papua's territory, and the War will cease after Papua is fully independent from the illegal military occupation of Indonesia on the ancestral lands of the Papuan people.
 
The Central Headquarters Management of  West Papua National Liberation Army has received a report by Papua Intellegence Services (PIS) directly from Timika-Papua on Friday, March 13th 2020, and in the report has been informed that the Indonesian Security Forces are arranging strategies to counter fight against TPNPB-OPM Troops.

In this regard, the PIS has reported that in the Freeport Gold Mining Working Area in Tembagapura there are thousands of Indonesian Security Forces, namely a total of more than 2000 Personnel and the Resistance Strategy set by the Indonesian Security Forces will be explained below.

1). The total number of the Indonesian Security Forces, both Oraganic and Non-Organic in the Tembagapura Region is over 2000 Personnel in the entire Freeport Work Areas;
2). Indonesian Security Forces together with the Special Forces of the State are settling in the Gresber region to the Portsite. More Members of the Indonesian Security Forces already have at Tembagapura Region, namely in Gresber;

3). Please keep attention  by all parties on the National Liberation War waged by the West Papua National Liberation Army (TPNPB-OPM) in the Tembagapura-Papua Region.

Thus, this report has been reported directly by PIS from Timika Regency, Papua Province. And this report is in the form of an audio recording, but we did not publish it because it kept the PIS work confidential.

And this report is true, and the West Papua National Liberation Army Headquarters is responsible for this report.

Note:
Please Keep attention by all parties to the National Liberation War that has been and is being carried out by the West Papua National Liberation Army Troops at Freeport Gold Mine area in Tembagapura, West Papua.

Announced by West Papua National Liberation Army Spokesman Mr. Sebby Sambom.
The West Papua National Libertaion Army Troops Ready to fights against Indonesian Thieves' Troops (pic doc TPNPB)
In Indonesian Malaya as follow...!!!


Pihak Pasukan Keamanan Indonesia Sedang Mengatur Strategi untuk Lawan TPNPB Dengan Jumlah 2000 Lebih  Personel

Siaran Pers Resmi Markas Pusat Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat Per 13 Maret 2020

TPNPBNews
The War of National Liberation, Perang Pembebasan Nasional Oleh Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat akan dilakukan di seluruh territory Papua  Barat, dan Perang akan berhenti setelah Papua Merdeka Penuh dari Pendudukan Ilegal  Militer Indonesia di atas tanah leluhur bangsa Papua.

Management Markas Pusat Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat telah Terima laporan Oleh Papua Intellegence Services (PIS) Langsung dari Timika-Papua pada hari Jumat Tanggal 13 Maret 2020, dan dalam laporan itu telah informasikan bahwa Pasukan Keamanan Indonesia sedang mengatur strategi untuk lawan Pasukan TPNPB-OPM.

Dalam hal ini PIS telah melaporkan bahwa di Areal Kerja Tambang Emas Freeport di Tembagapura telah ada ribuan Pasukan Keamanan Indonesia, yaitu Total  Jumlah Personil 2000 lebih dan Strategi Perlawanan yang di atur oleh Pihak Pasukan Keamanan Indonesia akan dijelaskan bagian bawah ini.

1). Jumlah Total Pasukan Keamanan Indonesia, baik Oraganik dan Non Organik di Wilayah Tembagapura berjumlah 2000 lebih Personil yang ada di seluruh Areal Kerja Freeport;

2). Pasukan Keamanan Indonesia bersama Pasukan Khusus Negara sedang mengendap di wilayah Gresber sampai Portsite. Lebih Banyak Anggota Pasukan Keamanan Indonesia sudah ada Wilayah Tembagapura yaitu di Gresber;

3). Mohon pantauan oleh semua pihak dalam perang Pembebasan Nasional yang dilakukan Oleh Pasukan Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat (TPNPB-OPM) di Wilayah Tembagapura-Papua.

Demikian, laporan ini telah dilaporkan langsung Oleh PIS dari Kabupaten Timika, Provinsi Papua. Dan laporan ini dalam bentuk rekaman audio, tapi kami tidak publikasikan karena menjaga rahasia kerja PIS.

Catatan:
Mohon perhatian Oleh semua pihak atas Perang Pemebasan Nasional yang telah dan sedang dilakukan Oleh Pasukan Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat di areal Tambang Emas Freeport di Tembagapura.

Dan laporan ini adalah benar, dan Markas Pusat Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat bertanggungjawab atas laporan ini. Diumumkan Oleh Juru Bicara Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat Tuan Sebby Sambom.

Publish by Admin

1 comment:

  1. Maju dan maju sampe kembalikan kedaulatan Bangsa West Papua

    ReplyDelete