Powered By Blogger

Friday 11 January 2019

INFORMASI SIARAN PERSS OLEH OPM-TPNPB PER JANUARI 2019

Markas Besar OPM-TPNPB di Victoria Bewani Tanah Papua Pic doc OPM 2017
ENGLISH

Covering Invitation Letter to All International journalists, Indonesian Journalists  and Local Journalists in Papua.

The OPM-TPNPB will announce the Political Statement on Thursday January 17th  2019 from Victoria Headquarters. The contents of the Political statement is that the OPM supports the Revolutionary War which has been and is being carried out by TPNPB to realize Papuan Independence from Indonesian Colonialism.

INDONESIAN

Undangan Peliputan Kepada Semua Jurnalis Internasional, Nasional Indonesia dan Lokal di Papua.

OPM-TPNPB akan umumkan Pernyataan Politik Hari Kamis  Tanggal 17 Januari 2019 dari Markas Besar Victoria.  Isi pernyataan Politik adalah OPM mendukung Perang Revolusi yang telah dan sedang lakukan oleh TPNPB demi mewujudkan Kemerdekaan Papua dari Kolonialisme Indonesia.
By OPM Chairman Mr. Jeffrey Bomanak and TPNPB Spokesperson Mr. Sebby Sambom
 
Pasukan Khusus OPM-TPNPB di Markas Besar Victoria Tanah Papua (pic doc OPM 2017)
The OPM Victoria Headquarters has been established since 1970 in Bewani on Papua Island, which is between the West Papua and East Papua.

This headquarters survives until 2019 and will stand victorious over the land of Papua, and OPM claims that Papua Island is jointly owned by the Papuan people.

Papua Island is also the ancestor of the Papuan Nation from sorong to Samarai, that is why the OPM defends its homeland to stand up and defend the rights to the country and its people.
Pengibaran Bendera Bintang Fajar yang berukuran 7X3M di Markas Besar OPM-TPNPB Victoria Bewani di Tanah Papua
Markas Besar OPM Victoria Telah Berdiri sejak tahun 1970 di Bewani di Pulau Papua yaitu antara Batas Papua Barat dan Papua Timur.

Markas ini bertahan sampai tahun 2019 dan akan berdiri jaya di atas negeri Papua, dan OPM klaim Pulau Papua adalah milik bersama bangsa Papua.


Pulau Papua juga adalah Negeri moyang Bangsa Papua dari sorong sampai Samarai, itu sebabnya OPM mempertahankan Tanah airnya untuk berdiri dan membela hak atas negeri dan Bangsanya. 

No comments:

Post a Comment